Mine områder
Hjelp
AMJO
CONTRIBUTOR ***

Feriepenger fra i forfjor

av AMJO

Hei. Vi har en tidligere ansatt som har opptjent feriepenger i 2015 men disse har ikke komt med på utbetalingen i 2016. Hvordan skal jeg føre dette ved utbetaling nå, dette blir jo for i forfjor?!

Mvh

Anna-Maria

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Anna-Maria

Du utbetaler disse feriepengene på normal måte.

Står dette beløpet tilgode på feriepengelisten ?

Hvis du bruker eAccounitng og byttet system pr. 01.01.17. så kommer ikke dette beløpet med hvis du ikke har lagt det inn som hittil verdier,

Men da er det bare å legge inn feriepenger og beløp, så vil dette bli bokført riktig.

Ligger ikke den ansatte i systemet, så må du opprette den med riktig start og slutt dato.

Ligger den ansatte i systemet, så skal du ikke gjøre noen endring på sluttdato.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

AMJO
CONTRIBUTOR ***

av AMJO

Hei. Takk for tilbakemelding. Vi byttet til Visma eAccounting 01.01.2016. Disse feriepengene ble opptjent i 2015 og kommer altså ikke med på oversikten i Visma. Men beløpet ble lagt til under IB på 2940 Skyldige feriepenger ved oppstart i Visma. Hvilken lønnsart velger jeg da i lønnslipp? Fjorårets feriepenger blir jo feil...??

Mvh

Anna-Maria

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Anna Maria

Har du lagt inn feriepenger fra 2015 som inngående saldo i Lønnsslipp pr ansatt ?

Når det gjelder hvilken lønnsart og vhordan du legger inn Inngående saldo i ditt system, må jeg be deg kontakte support da de svarer på tekniske spørsmål ok ditt system.

Faglig forum er et forum for spøsmål om lover og regler innen lønn og regnskap.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen