avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Myrdal
CONTRIBUTOR *

Feriepenger utfordring

av Myrdal

Hei

Det gjelder 2 ansatte for en liten selskap AS, som ansatte 2stk fra 01.11.2019, hvor den ene mottok dagpenger og den andre vært arbeidsledig før 01.11.2019. Spm. er skal de trekkes før feriepenger i år? Når prøver å opprette juni lønnslipp under eAccounting og trekker på feriepenger i fjoråret får opp et beløp. Litt forvirret siden de starte etter August skulle ikke ha noe feriepenger kan være stemme eller jeg blander litt?!  

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Disse startet hos deg i 2019, da opparbeider de seg feriepenger for de månedene de har jobbet der i 2019.

Siden begge har vært uten jobb før de begynte hos deg skal du utbetale følgende.

Månedslønn

Feriepenger

Ferietrekk

Siden disse har vært uten feriepenge opptjening fra annen arbeidsgiver før de startet hos deg. Skal du trekke de kun for den ferien de ønsker å ta ut.

Da regner du ut dagslønn på følgende måte:

Månedslønn / 22 = dagslønn

Så ganger du dagslønn med antall dager de ønsker ferie, og legge det inn på trekk i lønn for ferie.

Se vedlegg

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Myrdal
CONTRIBUTOR *

av Myrdal

Tusen takk for svaret. 

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Bare hyggelig.

Lykke til.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen