for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei,
Hvordan håndterer man føring av fordell firmabil på ansatte i lønnsmodulen i eAccounting?
Løst! Gå til løsning.
Hei
Bra, jeg viste hva du skulle velge, men forsto det slik at du ikke fikk gjort dette i Altinn.
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Hei
Hvordan kan jeg legge inn fordelen med firmabil i lønnsmodelen. Jeg har elektronisk kjørebok, og skal fordelsberegnes for ca 300 km i denne perioden med 3,40kr/km.
Hei igjen Jørn,
Til info, her er svaret jeg fikk fra stattetaten vedr manuell inrapportering av firmabil:
Hei. Ref spørsmål på Altinn 02.01.16 Du velger lønnskategori Lønn,naturalytelser godgjørelser, velg fri bil(firmabil), velg standardregelen, velg ordinær. For å beregne verdien av fordelen av firmabil se link:http://skatteetaten.no/no/Tabeller-og-satser/Bilsatser---firmabil/?ssy=2015#formulaDivLegg også inn listepris og registreringsnummer.
Mvh,
Geir
Hei Geir.
Takker, jeg vil gjerne ha svaret du får av Skatteetaten.
Lykke til.
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Hei Jørn,
Takk for utfyllende og nyttig svar. Har prøvd meg på altinn men der er det heller ikke støtte for manuell rapportering av firmabil. Har sendt en supporthenvendelse til skatteetaten via altinn så få vi ser hva vi kommer frem til. Rapporterte via Mamut denne gangen for å komme i mål. Takk så langt.
Hei Geir
Lønnsslipp i eAccounting er en beregnset lønnsslipp og før systemet tas i bruk ber vi i systemet om at det leses igjenom spesifiksjon for å se om systemet dekker kundens behov.
Se vedlagte link: https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/Nyheter/Visma-eAccounting-Lonnsslipp/
I Q2 kommer vi med en ny lønnsversjon som er et fullverdig lønnssystem, hvor det ikke er noen begrensninger.
Du kan sende inn manuell A-melding på fri bil i altinn, og beregne AGA og bokføre dette manulet i eAccounting.
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Hei Jørn,
Det har jeg funnet ut! Det jeg luere på er hvordan dette da må håndteres?
Hei Geir
Det er ikke lønnsart/støtte for innberetning av fri bil i lønnsmodulen i eAccounting pr. i dag dessverre.
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.