Mine områder
Hjelp
KatrineD
CONTRIBUTOR *

Fødselspermisjon

av KatrineD
Jeg har et AS, det jeg er ansatt som daglig leder. Har gått ut i fødselspermisjon, og får permisjonspenger direkte fra NAV. Jeg har i vanligvis fast månedslønn. Hvordan skal lønnsslippen nå være? Skal jeg sette fastlønna i 0kr eller skal jeg legge til en linje der jeg registrerer innbetaling fra NAV som går mot lønna?
3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hvis du tar ut 100% permisjon hver måned og NAV utbetaler lønn/permisjons penger til deg som ansatt, skal du bare ikke kjøre lønn på deg selv.

Har du innberetning av telefon, forsikringer osv, så må du kjøre lønn, men slette linjen med månedslønn.

Hvis du innberette kun telefon og forsikringer, så må du korrigere skatten til kr. 0,-.

SÅ må du inn i personal registeret og registrere permisjon fra og til dato og permisjon for denne går i A-meldingen. Slik at NAV ser at du avvikler permisjon.

Du må sende a-melding hver måned, selv om det ikke er noen lønn i denne perioden.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

KatrineD
CONTRIBUTOR *

av KatrineD
Hva med pensjonssparing som firmaet er lovpålagt å ha? Den posten har jeg registrert på lønnsslippen min tidligere. Skal jeg da lage lønnsslipp med kun den posten, eller skal den registreres på annet vis?
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Katrine

OTP, obligatorisk tjenestepensjon, som du er pålagt å ha bokfører du kostnaden på konto 5950 Obligatorisk tjenestepensjon (OTP).

Så legger du inn beløpet du har betalt hver måned på din lønnslipp. Dette beløpet legges sammen med din vanlige lønn (men har ingen ting med din lønn å gjøre, det blir kun beregnet Arbeidsgiver avgift av dette beløpet)

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen