avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Ida Krüger
CONTRIBUTOR *

Föra över förra årets(2016) resultat på 2017.

av Ida Krüger

Hej!

Jag har avslutat mitt regnskap för 2016 genom att bokföra de underskott jag hade mot Kredit 8800 och Debit 2050. Hur gör jag för att föra över detta underskott till 2017 års regnskap? Läste någonstans att jag skulle använda konto 2019 och 2010, men dessa konto har jag inte.. Vilka konton ska användas?

Mvh Ida

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei Ida

For underskudd i enkeltpersonforetak, kan det føres på 2 måter.

Artikkelen du henviser til foreslår at underskudd skal føres slik: D 2050 og K 8800

Du kan velge denne føingeneller slik jeg har foreslått ovenfor. Begge deler blir like riktig.

Utgående balanse pr. 31.12., flyttes automatisk om inngående balanse pr. 01.01.

Kryss av for alle sjekkpunkter under Regnskap - Årsavsluttning

Så går du til Innstillinger - Regnskaps år og IB, her kan du gå på det aktuelle året, og krysse av for å låse regnskaps år.

Da er du ferdig og har lykket regnskapsårs, og du har inngående balanse pr. 01.01. i det nye året.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

Ida Krüger
CONTRIBUTOR *

av Ida Krüger

Hej,

Jag brukte de konton som programmet och eran guide sa jag skulle bruke. Se link. 

https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/Supportressurser/Supportartikler-eAccounting/Arsoppgjor-eAccounting/Arsavslutning/

Det står att det ska brukes 2050 för underskott i enkeltmans företag. 

Vad är det mer jag behöver göra för att "avsluta" året? Jag har följt guiden, men ser inte att det sker någon automatiskt ingående balanse mellan de konton du skriver.. 

Mvh Ida 

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei Ida

Underskudd skal føres til konto 2080 Udekket tap, og ikke konto 2050 Annen egenkapital. SÅ dette bør du korrigere pr. 31.12.2016.

Når du har ført års resultat, så får du automatisk inngående balanse på konto 1000 til 2999 som inngående balanse r. 01.01.2017.

Usikker på hva du mener med konto 2019 og 2010, dette er ukejnt for meg.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen