for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei,
Jeg har frem til nå hatt en ordning med OTP i firmaet mitt, og jeg er den eneste ansatte i mitt AS. Skal begynne å kjøre min egen lønn fra og med mars i år, og lurer på hvilken sum som skal føres opp på lønnsslippen? Er det den totale summen som blir fakturert AS'et mitt, eller er det den delen som bare heter "innskudd"? Totalsummen som faktureres AS'et inneholder 'Risikopremie', 'Risikokostnad', 'Administrasjonskostnad', og til slutt, 'Forvaltningskostnad - blir godskrevet medlemmene'.
Ble også litt i tvil om hvilken konto det er korrekt å bokføre utgiften OTP på i firmaet. Mitt tidligere regnskapsbyrå insisterer på at det skal på konto 5930, mens i alle tråder om OTP i forumet her står det at det skal være konto 5950. Hva er riktig?
Løst! Gå til løsning.
Hei
Du skal legge inn hele beløpet du betaler hver måned, eller termin. Men betaler du fra fond (oppsparte midler i pensjonsavtalen, så skal du ikke legge inn dette i lønn)
Riktig konto å føre OTÅ. Obligatorisk tjenestepensjon på er konto 5950 Obligatorisk tjenestepensjon (OTP).
Selv om dette tidligere har blitt ført på konto 5930, så er regnskapet korrekt.
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.