avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

ET-Dagen
CONTRIBUTOR ***

Føre Refusjon av Promoteringskostnader

av ET-Dagen

En i organisasjonen våres skal ha refusjon for å betalt for å ha lagt ut for kostnader til promotering på Facebook. Vi har allerede en mal for bokføring av tilbakebetaling av utlegg som fører "Kredit 1920 - Bankinnskudd" og "Debet 1290 - Andre Driftsmidler", der begge har MVA kode "U (0%)".

Det jeg da lurer på:

1) Jeg er litt forvirret rundt hvordan kontoen 1920 - Bankinnskudd skal brukes. Er det slik at å føre Kredit på den sier "vi fører at penger går ut av bank kontoen"? Og dermed Kredit sier "vi får inn penger på bank konto"?

2) Er det egne "Promotering" kontoer som dette burde heller være ført som? Altså at det føres som en ren utbetaling istedenfor en utlegg?

3 SVAR 3
ET-Dagen
CONTRIBUTOR ***

av ET-Dagen

Med promotering mener jeg tjenester (i dette tilfellet Facebook) som markedsfører for oss i form av å synliggjøre våres events til personer som kunne vært interessert på plattformen.

Og takk, det forklarte mye av hvordan den kontoen fungerer 🙂 

av Jørn Karlsen

Hei

Kostanden kan du føre på konto 7320 Reklamekostnader

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

av Jørn Karlsen

Hei

Konto 1920 Bankinnskudd

Her føres det Debet når det kommer penger inn på bankkontoen, og Kredit når penger går ut av kontoen.

Slik at konto 1920 Bankinnskudd, har samme saldo som du har i banken.

Hva mener du med promotering?

Du må forklare nærmere hva dette er

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen