avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

258
CONTRIBUTOR *

Føre inn kjøregodtgjørelse med elektronisk kjørebok

av 258

Hei. Jeg er en eier av et ENK og kjører for det neste leveranse via Foodora og Wolt. Jeg har en elektronisk kjørebok via Autogear og jeg lurer på hvordan jeg skal føre dette inn.

1. Jeg fikk da tips fra Autogear om å opprette «Visma.net expense» for de hadde visst en integrasjon med det via autogear, så alle turene kunne dermed bli sendt og koblet opp i regnskapet mitt.
  2. Hvis jeg heller skal føre dette inn manuelt med visma eAccounting, hvordan gjøres dette?

Jeg bruker privat bil til virksomheten, og har som sagt en elektronisk kjørebok. Jeg kjører i hovedsak langt over 6000km i året, men tror det mulig er andre regler for grønne skilter hvis det kun er en personbil (VW e-up).

Setter gjerne pris på andre tips og innspill, takk!

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Visma lønn er dessverre ikke integrert med Visma.net expense pr. i dag.

Hvis du skal føre tjenestekjøring (kilometergodtgjørelse) så føres det slik i et ENK.

Kredit 2057 Fradragsført bruk av privat bil

Debet 7100 Bilgodtgjørelse oppgavepl.

Legg gjerne ved kjøreboken som bilag til bokføringen.

Du kan skrive kilometergodtgjørelse for inntil 6000 km i året, med sats kr. 3,50.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen