Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Føre manuelt bilag på fakturaer gjort i andre programmer enn Visma

av Anonymous

Hei! 

Jeg har akkurat begynt å bruke Visma Eaccounting, og skal begynne å bokføre i dette systemet. Blir det da riktig at jeg fører fakturaer jeg har opprettet i annet system mot D 1509 / K 3000?

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det kommer an på hvordan du starter.

Hvilken dato du starter, om du skal legge inn Inngående balanse, for da er fakturaene en del av din inngående balanse.

Hvis du skal føre alt på nytt fra 01.01.18. så kan du føre debet 1920 og kredit 3000 på alle fakturaene du har laget hittil i år.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Jørn og takk for svar 🙂

Jeg skal føre for hele 2018 nå, og har lagt inn IB så da må jeg bruke 1920/3000 da slik som du beskriver.  

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Ja alle fakturaer du har laget da i 2018, må du føre på denne måten:

Debet 1500 Kundefordringer (her må du legge til kunde nr., faktura nr. dato og beløp).

Kredit 3000 Salgsinntekter høy mva.

Så må du føre alle fakturaer som er betalt som betalt etterpå.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Alle fakturaer er betalt (men til annen driftskonto grunnet nylig bankbytte) så da blir det D1920 / K3000 som blir riktig? Og de fakturaene som opprettes i visma fremover skal føres mot D1500/ K 3000? Vil disse bokføres automatisk mot 1920 når de er betalt? Sikkert  dumme spørsmål dette men det får bare være, greit å være helt sikker på at jeg gjør dette riktig fra starten av sånn at det blir minst mulig korrigering. 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Christin

Hvis du har mottatt pengene inn på en annen konto, så vil jeg anbefale deg å opprette denne kontoen også, og føre innbetalingene på den "gamle" kontoen.

Slik at regnskapet ditt stemmer med de aktuelle bankkontoene. Da regnskap skal avstemmes og være sporbart.

Anbefaler deg å lage nye fakturaer i eAccounting, da de blir automatisk bokført Debet 1500 Kredit 3000.

Hvis du har Bankintegrasjon så blir betalingene ført automatisk. Hvis ikke må du føre betalingene manuelt.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen