avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Magne Arnø Møksvold
CONTRIBUTOR **

Føre porto

av Magne Arnø Møksvold

Hei

Jeg sender en del pakker og registrer kjøpet, altså porto på Kasse og Bank , Ny transaksjon.

Der registrer jeg kvittering og får et bilagsnummer.

Er dette feil? 

Skulle det heller vært ført under Regnskap og Bilag ? Betyr det noe i praksis.. 

Mvh Magne

7 SVAR 7
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Det er riktig slik du gjør.

Kredit 1920 Bankinnskudd eller Kredit 1900 Kasse

Debet 6940 Porto

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Magne Arnø Møksvold
CONTRIBUTOR **

puh.. tusen takk 🙂 

Hei

Bare hyggelig. Lykke til.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Magne Arnø Møksvold
CONTRIBUTOR **

en ting til.

Kan det føres som kontorrekvisita?

Hei

Vil anbefale å bokføre på ulike kostnads kontoer, slik at du har oversikt over dine utgifter. Bokfører du flere ulike kostnader på samme kostnads kontoer, får du ikke oversikten over de ulike kostnadene.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Magne Arnø Møksvold
CONTRIBUTOR **

Hvilken konto skal porto føres på?

Eller hva er vanlig ? 

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

Hei

Konto 6940 Porto

Når du fører bilag kan du søke på hva du har kjøpt og systemet vil hjelpe deg å finne riktig konto også, der hvor kontoen heter noe annet enn hva du har kjøpt.

Du kan få opp flere kontoer med hjelpetekst, som hjelper deg å finne riktig konto.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen