avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Vidar_AS
CONTRIBUTOR *

Føre skatteoppgjør for 2020

av Vidar_AS

Hei, lurer på hvilke kontoer jeg skal bruke for å føre skatteoppgjør for 2020 i Visma. Skatteoppgjøret består av:

- Underskudd for 2020=40659kr.

- Skattefradrag for underskudd (beløp til gode)=8945kr. 

Blir det slik?:

- 2510 Kredit 8945 kr

- 1920 Debit 8945 kr

Nevner for ordens skyld at det ikke en innbetalt noen forskuddsskatt tidligere, og ingen renteomkostninger/renteinntekt er nevnt i skatteoppgjøret.

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

For et AS så er det flere kontoer som inngår i bokføringen av overskudd, så uten å se ditt regnskap er det ikke så enkelt å gi deg et korrekt svar.

Benytter du skattemodulen i Visma eAccounting, så bokfører den resultatet for deg. Ved å eksportere bokføringen av årets resultat til regnskapet automatisk.

Skattefradrag for underskudd i 2020:

Har du fått innbetaling på kr. 8 945,- fra skatteetaten sHvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsenføringen riktig.

Debet 1920 Bankinnskudd

Kredit 2510 Betalbar skatt, utlignet

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Vidar_AS
CONTRIBUTOR *

av Vidar_AS

Har tenkt å oppgradere med skattemodul i visma, ja, ettersom jeg ville prøve å ta årsoppgjøret selv neste vår. men jeg må vel stadig legge inn innbetalingen fra skatteetaten selv i visma på riktige kontoer. Svaret ditt ble litt oppdelt av signatur-meldinger, men kontoene 

Debet 1920 Bankinnskudd

var altså riktig for å registrere denne innbetalingen fra skatteetaten i visma ?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det er korrekt.

Debet 1920 Bankinnskudd

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen