avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Robort Kristensen
CONTRIBUTOR ***

Føre utgifter til rally: http://www.wavetrophy.com/

av Robort Kristensen

Driver firma som tilbyr utstyr og support til elbilister. www.elbilhjelpen.no AS

Vi skal nå delta på nevnte rally for 5 gang. Har tidligere ført dette som reklameutgift, men ønsker å gjøre dette rett.

Ralliet er hovedgrunnen til at firmaet mitt eksisterer. det er der jeg har truffet forretningsfobindelsene mine, og det er bl.a der jeg holder meg orientert i markedet for ladeutstyr etc. I 2011 traff jeg han som fikk meg inn på ladeutstyr.

I år planlegger jeg å ta med vare styremedlemmet i Elbilhjelpen.no på dette ralliet. Det er uten tvil en hyggelig opplevelse for oss begge, men også meget lærerikt for begge parter.

Hva mener du om at vi utgiftsfører påmeldingsavgiften på rundt 23000 kr på firma, og tar resten på privaten?

6 SVAR 6
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei Robort

Jeg kan dessverre ikke gi deg svar på om dette er noe skattemyndighetene vil godta som skattefradrag. Så dette må du evt. vurdere ut fra at det er ansatte og hvor faglig dette er for deltakerene.

Avt. kan du ringe skatteetaten og undersøke med de.

Det er alltid en vurdering i slike tilfeller. Hvor faglig dette er.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

Robort Kristensen
CONTRIBUTOR ***

av Robort Kristensen

Takk for svar.

Uavhengig av dette ralliet hyret vi inn vi vår første eksterne ansatt med startdato 1 mars som IT ansvarlig i 20% stilling. Han hadde ikke fått jobb etter læretiden i et annet firma, og trenger en jobb om enn liten, samtidig som jeg trenger avlastning etter 4 år med opp til 16 timers dager og omtrent null helgefri eller ferie.

Hyggelig om det kan hjelpe på legitimiteten til å føre påmeldingsavgiften til ralliet på firmaet. Gjerne også uten at deltakerene må skatte av det. Husk vi uansett dekker alle andre utgiftene på privaten.

Ralliet har et offisielt program som går på å oppsøke barneskoler for å framvise våre kjøretøy og teknikk, men også besøk på universiteter og produsenter av elektriske komponenter og kjøretøy der vi ser hva som skjer i markedet. Likevel er det største utbytte de kontaktene en møter på en slik samling som gjør dette til en viktig begivenhet å være med på. 

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei Robort.

Det som er viktig her er at du har ansatte, uten for famile.

Da har du annleding til å reise på en slik tur.

Hvis det ikke er noe faglig kan du være borte med maks 2 overnattinger. Er det faglig innhold på denne turen er det ingen grense for antall døgn.

Er det ikke faglig innhold, så vil en slik tur med mer en 2 overnattinger så vil hele turen være skattepliktig for de som var med.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Kalsen

Robort Kristensen
CONTRIBUTOR ***

av Robort Kristensen

Er det noe mer informasjon som trenges bistår jeg med det.

Robort Kristensen
CONTRIBUTOR ***

av Robort Kristensen

Firmaet er et AS med 3 ansatte.

Meg som daglig leder og 2 barn som logistikkmedarbeidere i 10% og 20% stilling.

Styret består av meg, og Kona

Omsetter for 4++ mill i året

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei Robort

For å kunne gi deg riktig svar på dette trenger jeg å ha flere opplysninger.

Hvilken type selskapsfor har du ENK, eller AS?

Har du ansatte i selskapet utover deg ?

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen