avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Fersking
CONTRIBUTOR *

Forhåndsfakturering før etablering av aksjeselskap

av Fersking

Hei,

Håper jeg har kommet til rett sted. spørsmålet er følgende:

Vi har tatt for oss og fullført et oppdrag for 10k, men problemet er at vi ikke har etablert aksjeselskap enda. Regner med at vi kommer til å registrere selskapet i løpet av neste uke. Da lurer vi litt på hvordan vi skal fakturere kunden for oppdraget? Kunne kunden for eks. overføre pengene til en privatkonto, og deretter overføres til firmakonto når vi har etablert AS?

Håper å få svaret så fort som mulig, mange takk på forhånd.

3 SVAR 3
Fersking
CONTRIBUTOR *

av Fersking

Takk for tilbakemelding!

Mente du at kunden kan forskuddsbetale til en privat bankkonto?

Lurer videre på hvordan man fører alt dette riktig inn i vårt regnskap, ettersom pengene vil da bli overført fra den private bankkontoen istedenfor kundens bankkonto til selskapet?

av Jørn Karlsen

Hei

Hvis kunden godtar det. Noe jeg er usikker på at han vil.

Dere bør opprette selskapet, så sende faktura fra selskapet med bedriftens konto nr.

Hvis kunden betaler en forehåndsbetaling føres det slik, når dere har fått pengene inn på bedriftskonto

Debet 1920 Bankinnskudd

Kredit 1500 Kundefordringer (føres da på riktig kunde)

Så må dere lage faktura, og da går innbetalingen mot faktura.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Dere kan ikke sende faktura før dere har registrert selskapet og åpnet bedrifts konto i banken.

På fakturaen skal det stå Organisasjons nr. og konto nr. Faktura uten disse opplysningene  er ikke en godkjent faktura.

Om deres kunde vil forskuddsbetale til en annen bankkonto, og dere sender faktura når dere har opprettet selskap. Og dere overfører dette til bedrifts konto i banken når denne er opprettet.

Det blir opp til deres kunde.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen