avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Marianne Abrahamsen
CHAMPION *

Føring av Otp

av Marianne Abrahamsen

Hei

Kan du hjelpe litt med Otp?

Vi har autotrekk fra konto, så da tenker jeg å bruke kontoutskrift som bilag, og føre det på D-5950 og K-1930. Korriger meg gjerne om det blir feil.

Men så er det den delen i Lønn, den sliter jeg litt mer med.

Jeg har lest litt frem og tilbake her, og det ser ut som at jeg må føre det på en ansatt?

Altså, oppretter jeg en lønnslipp på en ansatt? Legger inn lønnsart "tjenestepensjon, firmaets andel", beløp og så bokfør?

Da hender det ingenting med lønnen til den ansatte, og det blir beregnet arbeidsgiveravgift, som da kommer med på A-melding?

Marianne:)

4 SVAR 4
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Du må ha andre lønnslinjer. Så for å få igjennom dette kan du legge inn en time i pluss eks. med en krone i sats.

Da vil du få igjennom a-meldingen.

Dette skal innrapporteres hver måned den blir betalt.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

Marianne Abrahamsen
CHAMPION *

av Marianne Abrahamsen

Hei igjen

Nå forsøkte jeg å opprette meg selv som ansatt, og lage en lønnslipp på meg selv.

Jeg la inn lønnsarten og beløpet, men programmet godkjenner ikke en lønnslipp med 0,- som beløp.

Så hva gjør jeg da?

Fristen for levering av A-melding går jo ut i morgen...Hjelp!

Marianne Abrahamsen
CHAMPION *

av Marianne Abrahamsen

Hei igjen

Takk for svar!

Da har jeg bare et lite spørsmål til.

Dette er min mann sitt firma, et enkelmannsforetak. Han har to ansatte, utenom meg og han selv.

Jeg er ikke ansatt, men er med å tar ut utbytte. Kan jeg allikevel legge meg selv inn som en ansatt i Visma, og lette inn Otp på meg?

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei Marianne.

Din bokføring er helt korrekt, du skal få en faktura på dette fra ditt Forsikringsselskap, så ville etterlyst denne.

Det er riktig, du legger dette på en ansatt (jeg ville lagt det på meg selv om jeg var deg, eller daglig leder)

Det skjer ingen ting med den ansatte dette legges på, men det blir beregnet Arbeidsgiveravgift på dette beløpet.

Lykke til.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen