Mine områder
Hjelp
qasno
CONTRIBUTOR *

Føring av saldobalanse mottatt fra regnskapsfirma

av qasno

Jeg forsøker å registrere inngående saldobalanse da jeg fra 1.3.21 skal føre regnskapet selv. Har fått utskrift av saldobalanse fra regnskapsfirmaet

Etter å ha registrert alle kontoene står jeg igjen med en diff som i rapporten fra regnskapsfirmaet er oppført som "Udisponert resultat" uten noe kontonummer

Hvilken konto skal jeg bruke for å balansere bilaget?

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Siden du starter midt i året må du legge inn hele saldobalansen (ikke bare balansen)

Saldo balansen er fra konto 1000 til 8999. Så får du bokført Inngående balanse, og får med deg resultatet for først måneden. som er udisponert resultat du får når du kun legger inn balansen fra konto 1000 til 2999

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

qasno
CONTRIBUTOR *

av qasno

Når jeg ser på resultatrapporten er det nesten bare positive tall, dersom jeg bruker dem så stemmer det fortsatt ikke, men om jeg fører tallet fra konto 3100 kredit istf. debet ender jeg opp med 0 i diff. Er det korrekt?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Saldobalansen fra konto 1000 til 8999, skal gå i null. hvis ikke er det noe som er feil.

Så da anbefaler jeg deg å høre med de som har ført regnskapet ditt tidligere.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen