Mine områder
Hjelp
Siv Romsdal
CONTRIBUTOR *

Føring av utbetaling av feriepenger

av Siv Romsdal

Jeg har utbetalt et beløp for fjorårets feriepenger til en ansatt. Hvordan skal jeg føre dette beløpet mot utbetalingen i Kasse og Bank for at det ikke skal føres for mye på konto 2940?

Jeg har integrasjon mot Payroll (første gang jeg har utbetalt feriepenger med denne integrasjonen, derfor blir det hele nytt for meg igjen)

Jeg ser at beløpet står oppført i hovedbok på konto 2940 etter å har blitt overført fra Payroll, så nå vet jeg ikke hva jeg skal føre selve utbetalingen i kasse og bank mot da jeg tror det blir feil/dobbelt opp å føre også utbetalingen mot konto 2940...?

Denne utbetalingen, som er lagt inn med feriepenger, fjorårets, ved lønnskjøring, vises heller ikke som utbetalt i rapport for feriepenger 2020. Noen som vet hvorfor?

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Den føres ubetalt som vanlig lønn.

Kredit 1920 Bankinnskudd

Debet 2930 Skyldig lønn.

Fører du et mot konto 2940 så blir regnskapet feil. og du får dobbelt kostand på feriepenger.

Hvis du tar ut en feriepenge liste for 2020, så skal du se at beløpet er utbetalt.

Hvis det ikke gjør det, må du kontakte support, som svarer på tekniske spørsmål.

Faglig forum er et forum for spørsmål innen lover og regler i regnskap og lønn.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen