avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Anonymous
Ikke relevant

Føring av utlegg reise utlandet

av Anonymous
Jeg skal reise til utlandet i forbindelse med kursing. Og lurer på hvordan diverse skal føres og hva eg kan føre. Dette gjelder for et AS.

Tenker først å legge ut privat for fly og hotell, og føre dette som gjeld til eiere. Slik at dette beløpet kan betales tilbake, uten å måtte skatte ekstra.
Men vil jeg kunne trekke fra moms på flyreiser når dette føres? Eventuelt hvordan?

Jeg har ikke registrert meg selv som ansatt enda, må eg gjøre dette først for å kunne føre opp diet penger? Og hva har eg rett til å gjøre her? Må eg ha lønnsmodul for å betale ut lønn til meg selv?
3 SVAR 3
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei Vegard

Reiseutlegg ipå tjenestereiser som du legger ut kan du fint bare utbetale til deg selv og føre på konto 7140 Reiseutgifter ikke oppgavepliktig. Her kan du trekke fra MVA. men ikke på mat og drikke.

Når det gjelder diett, så må du registrere deg som ansatt, da diett er oppgavepliktig og skal rapporteres via lønn og A-melding.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Espen86
CONTRIBUTOR *

av Espen86

Hvordan håndtere mva på 19% på kvittering fra utlandet på mat drikke/ hotell Betalt i Euro?

av Jørn Karlsen

Hei

Du får ikke fradrag for mva i utlandet. Så du må føre hele kostnaden på kostlandskonto.

Det er kun Norsk mva som gir deg fradrag i MVA-meldingen.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen