Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp
Inge Krossøy1
CONTRIBUTOR ***

Føring av utlegg til internett

av Inge Krossøy1

Hei,

Jeg benytter bredbåndet hjemme i en slik grad at jeg mener at dette kan føres som en bedriftskostnad, da bedriften er helt avhengig av konstant nettilkobling.  Siden jeg betaler dette privat, kan jeg likevel bruke fakturaene som bilag, og føre kostnaden eks mva, og refundere det på lønnslippen som utlegg?

6 SVAR 6
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hvilken selskapsform har du på ditt selskap ?

Fører du fordel fri telefon pr i dag ?

Kr. 4392,- pr år

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Inge Krossøy1
CONTRIBUTOR ***

av Inge Krossøy1

Det er AS, og mvapliktig.

Jeg fører ikke fri telefonfordel da nummeret kun er i bruk til bedriften. Men jeg forstår at dersom jeg likevel skal føre en av dem, så går den andre med på samme fordel?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

For å unngå skatt av fri telefon, så skal telefonen ligge igjen på kontoret. Hvis du har telefonen tilgengelig utenfor arbeidstid skal du skatte av fri telefon.

Bredbånd kan du føre i regnskapet på konto 6900

Du må skatte av fri telefon kr. 366,- pr. måned. Det dekker både telefon og bredbånd.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Inge Krossøy1
CONTRIBUTOR ***

av Inge Krossøy1

Ja, det er greit. 🙂

Men det jeg også lurer på er om jeg kan bruke fakturaene jeg får fra bredbåndsselskapet som står på meg privat, og føre disse slik at mva kommer til fradrag. 

Da må de jo først refunderes meg privat i sin helhet siden det er et utlegg.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du kan føre det slik:

Kredit 2255 Gjeld til eier

Debet 6900 Telefon

Så kan du utbetale beløpet til deg selv når det passer.

I tillegg må du på din lønnsslipp legge til elektronisk kommunikasjon hver måned på kr 366,-

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

av Cecilie Bøhn

Hei

Diskusjon i Visma eAccounting er et forum for system tekniske spørsmål. Siden ditt spørsmål er innen lover og regler i regnskap, flytter jeg ditt innlegg til faglige spørsmål. Har du tekniske spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Vil du hjelpe til mer? Gå tilbake til Visma Community for å se om du kan svare på flere spørsmål.

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning
vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant