Mine områder
Hjelp
opoopo
CONTRIBUTOR **

Forskjell på "Oversikt mva pr konto" og mva-melding

av opoopo

Hei,

ser at rapporten "oversikt mva pr konto" og mva-meldingen som snart skal leveres ikke stemmer helt overens. 

Stemmer dette at de ikke skal være like? 

Sånn som jeg ser det så skal jeg få tilbake mva i den ene og betale i den andre. 

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Differansen er import mva på konto 2745, men som du ser av MVA-meldingen så er post 12 og 17 samme beløpet. Og disse går i null.

Slik at MVA meldingen din er korrekt.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma eAcconting AS
Jørn Karlsen

opoopo
CONTRIBUTOR **

av opoopo

Takk for raskt svar!

Jeg tenker mest på summen i "1280 - Kontormaskiner". Disse skal ikke med i mva-meldingen?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hvis du har gjort et innkjøp på konto 1280, med fradrag for mva. så il kontoen bli med på mva rapporten.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma eAcconting AS
Jørn Karlsen

sylvia
CONTRIBUTOR ***

av sylvia

Bør ikke Visma gjøre en justering på rapporten "Oversikt MVA pr konto" slik at 2746 blir med i oppstillingen?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Grunnlags kontoene er ikke en del av MVA oppgjøret.

Grunnlags kontoene, er kun et grunnlag og har samme beløp til debet og kredit.

Disse kan du føre mot hverandre eks. ved årsoppgjøret om du ønsker.

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen