avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Øyvind Flatebø
CONTRIBUTOR *

Forskudd lønn i permitteringsperiode

av Øyvind Flatebø

Hei

Jeg har forskuddbetalt lønnen til mine ansatte i Mars. De ansatte er ca 70% permittert og har registrert sine timer hos NAV. Hvordan løser jeg denne lønnsslippen i eaccounting?

jeg har laget et forslag med 

Timer jobbet linje 1

linje 2 forskudd lønn - beløp

linje 3 sykepenger refundert nav - restbeløp samt tekst under med forklaring "permittering"

Er det en bedre måte å gjøre det på?

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

For å gi deg riktig svar, må jeg ha flere opplysninger

Du har forskuddbetalt lønnen til mine ansatte i Mars. Ble dette gjort som en normal lønnsutbetaling.

Fra hvilken dato ble de permittert ?

Mottar de ansatte dagpenger fra NAV ?

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Øyvind Flatebø
CONTRIBUTOR *

av Øyvind Flatebø

Hei igjen

De ansatte går på timer hos meg. Dette er beregningsgrunnlaget til NAV for permittering. Jeg har betalt ut eksempelvis 155 timer hvorav for mars er jobbet reelt 116 timer. DVS NAv skylder bedriften 39 timer på den ene ansatte. Da har jeg trukket fra arbeidsgiverperioden. 

De ble permittert 16 mars

De ansatte mottar dagpenger fra NAV for de dager de er permittert. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Da forstår jeg. De ansatte mottar dagpenger fra NAV.

Så har du utbetalt time lønn for noen av de dagene de ansatte er permittert.

Da legger du inn time lønn og antall de ansatte har jobbet.

Så legger du inn en linje til med timelønn med minus for de timene de har fått for mye fra deg. (og trekker fra dagene i arbeidsgiver perioden)

Slik at de ansatte kun får differansen utbetalt.

Siden NAV betaler ut dage penger under permisjon til de ansatte, så får du ikke tilbake det du har betalt for mye under permittering.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen