avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

A-Re
CHAMPION **

Fradragsføring

av A-Re

Hei! 

Det er flere inngående fakturaer som var bokført i datterselskape som stillet til morselskap i 2019. Etter kontroll av mva. T6 Trukket skattetetn mva som var fradragsført i datterselskap. Nå vi får kreditnota og ny faktura fra leverandører til datterselskap. Hvordan skal vi fradragsføre de nye fakturaer til datterselskp i T6 2020? 

Takn for hjelpen! 

MVH. A-Re. 

3 SVAR 3

av Jørn Karlsen

Hei

Usikker på hva du mener her:

Etter kontroll av mva. T6 Trukket skattetetn mva som var fradragsført i datterselskap?

Slik jeg tolker det skal du da føre fakturaene og kreditnota, så vil det bli riktig.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

A-Re
CHAMPION **

av A-Re

Hei igjen! 

Etter at vi sendte korrigert mva T6 2019 fra datterselskap som vi hadde stor tilgode beløp, ville skatteeten kontrollere T6 2019. Det var noen inngående faktura som var stillet til morselskap, Skatteeten mener at det er feil. 

Så skatteetaen trukket mva beløp som var feil ført selskap fra den tilgode beløpet som vi måtte få. Så vi har fått kreditnota og ny faktura med riktig selskapsnavn fra leverandører nå. Hvis jeg fører kreditnota og ny faktura da blir det 0. Vi får ikke mva som skatteeten trukket allerede fra våres tilgode beløp. 

Håper dette forklaring skal være forståelig🙂 

Mvh. A-Re 

av Jørn Karlsen

Hei

Henger dessverre ikke helt med på forklaringen.

Men Skatteetaten har endret deres MVA melding for termin 6 - 2019.

Da spørs det hvordan MVA kontoene dine nå er, med evt. differanser, hvis MVA ikke er tilbakeført i henhold til det skatteetaten har endret.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen