Mine områder
Hjelp
TorildJ
CONTRIBUTOR *

Fraktgebyr

av TorildJ

Hei

Har fått et midlertidig fraktgebyr på 2,5% av fakturaens samlede beløp som er inkludert i fraktkostnadene. 

Jeg får da ikke summene til å stemme overens i visma/faktura.

Mva beløpet blir noe høyere i visma.

Skal jeg føre dette gebyret mot en spesifikk konto ?

6 SVAR 6
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

For å kunne gi deg et riktig svar, må jeg se bilde av fakturen/bokføringen din.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

TorildJ
CONTRIBUTOR *

av TorildJ

Hei

Vedlagt fil 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hei

Jeg ser at MVA ikke stemmer på fakturaen, og hvis det ikke fremkommer at noe er uten MVA.

Må du kontakte leverandøren og gi beskjed om at MVA utregning ikke stemmer.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

TorildJ
CONTRIBUTOR *

av TorildJ

Hei

Det står som kommentar i feltet under varer , at 2,5% av fakturaens samlede beløp som er inkludert i fraktkostnadene. Dette gebyret er det tydeligvis ikke mva plikt på? Derav feil mva sum.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Ja og da skal det å fakturaen fremkomme grunnlag for MVA, og MVA beløpet. Samt hva som er MVA fritt.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei

Diskusjon i Visma eAccounting er et forum for system tekniske spørsmål.
Siden ditt spørsmål er innen lover og regler i regnskap, flytter jeg ditt innlegg til faglige spørsmål.

Har du tekniske spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning😊

Med vennlig hilsen

Silje Rong
Visma eAccounting AS

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager