Mine områder
Hjelp
MortenH
CONTRIBUTOR *

Fri tielefon og næringsrapport skatt

av MortenH

Hei, vi er et lite firma med liten aktivitet i 2019. Vi har hatt inntekter men ikke utbetalt noe lønn, kun til fri telefon. Den er ført under konto 5210 og blir nullet ut via konto 5290. I næringsrapport skatt står det at man skal føre inn alt som har med lønnskostnader å gjøre. Hva blir da riktig å føre på konto 5000 lønn? Jeg mener jeg skal føre 0 og føre betalt arbeidsgiveravgift, hvis ikke får jeg ikke resultatrapporten til å stemme. Blir dette riktig?

Mvh. MortenH.

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

For å gi deg riktig svar så må jeg vite hvilken selskapstype du har.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

MortenH
CONTRIBUTOR *

av MortenH

Hei, beklager. Vi er et AS.

Mvh. MortenH.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

HEi

Siden dere har AS, så må telefon innberettes via lønn og A-melding

Da blir innberetningen automatisk bokført på konto 5210 og blir nullet ut via konto 5290, samt beregnet arbeidsgiveravgift av beløpet.

Dette vil da komme på deres private skattemelding.

Selve kostnaden til telefonen føres på konto 6900 Telefon.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

MortenH
CONTRIBUTOR *

av MortenH

Takk for svar Jørn. Telefon er innberettet via lønn og A-melding. Tlf. kostnaden er ført på 6900-telefon.

Bare for å få det inn med t-skje, da blir det rett som jeg sa først, at i Næringsrapporten på lønn settes denne lik kr 0 da det ikke er betalt ut lønn for 2019, kun fri telefon. Utgift for telefon kommer som du sier på 6900-telefon. 

Mvh. MortenH.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Ja det blir riktig.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen