Mine områder
Hjelp
skuuper
CONTRIBUTOR *

Gammel faktura

av skuuper

Hei,

For flere år siden fikk jeg en leverandørfaktura og etter mange uenigheter, mistenker jeg den ble kreditert i gammelt regnskapsprogram hos regnskapsfører.

Denne kom opp igjen nå, da til slutt jeg ble nødt til å betale en inkassosak. Nå har jeg en utbetaling på banken, men ingen faktura (åpen post) å føre den mot. Har dere noe forslag til hvordan denne kan føres? Jeg vil helst unngå å måtte finne faktura fra flere år siden og føre den på nytt, da regnskaper i eAccounting føres f.o.m 2019.

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du bør absolutt få ta i original fakturaen (kopi), blant annet for å kunne føre MVA fradrag, 

Ta kontakt med leverandøren eller inkasso selskapet for å få en faktura kopi.

Så fører du fakturaen med en annen dato enn hva som står på fakturaen.

Har du ikke avsluttet 2019, og sendt inn skattemelding, kan du føre den med dato 31.12.19.

Har du avsluttet regnskapet for 2019, og sendt inn skattemelding, fører du fakturaen med dato 01.01.20.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

skuuper
CONTRIBUTOR *

av skuuper

OK. Takk for svar. Da forsøker jeg på det.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Bare hyggelig. Lykke til.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen