avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
Highlighted

Generalforsamling og årsvslutning

Hei Jørn!

Jeg sitter med årsavslutningen for mitt AS og ble med ett usikker på om jeg husker alle oppgavene. Tror jeg husker de fleste, men dette med avholding og protokollføring av generalforsamling jeg er (mest) i tvil om. 

Slik jeg har forstått det er det følgende oppgaver som skal gjøres ved årsavslutning:

- Sende inn aksjonærregisteroppgave innen 31. januar

- Gjennomgår regnskap, avstemme, bokføre årets resultat m.m. (slik det er beskrevet her: https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-eAccounting/Arsavslutning-med-bankintegrasjon/ta-p...)

- Avholde generalforsamling

- Sende inn skatteskjenmaer for AS’ til kemner innen 31. mai

- Sende inn regnskap til Brønnøysund innen 31. juli

Innen jeg sender inn regnskap til Brønnøysund skal AS avholde generalforsamlig. Dette gjorde jeg i fjor, men har glemt å notere hva jeg gjorde, og er derfor nå litt usikker. Spørsmålene mine til deg er derfor som følger:

1) Finnes det noen standard protokoll-skjemaer for avholdning av gerneralforsamling i et lite AS?

2) Er det en offisiell frist for nå en generalforsamling skal avholdes?

3) Skal protokoll fra generalforsamling sendes inn noe spesifikt sted, og innen en spesifikk frist eller sendes denne inn som del av regnskap/årsberetning til Brønnøysund innen 31. juli?

4) Finnes det et eget skjema for generalforsamling som del av eAccounting?

5) Er det i forbindelse med årsavslutning noen andre oppgaver, som jeg ikke har ført opp i listen over?

Vennlig hilsen

.jarl flaaten bjørk

3 SVAR 3

Sv: Generalforsamling og årsvslutning

Hei Jarl

Se vedlagte linker med beskrivelse av gjennomføring av generalforsamling og eksempel på protokoll

Gjennomføring av Generalforsamling

Forslag til protokoll

Ta utgangspunkt i skjemaer og rapporter du sendte i fjor.

I eAccounting kan du kjøpe skattemodulen, hvor du får alle Ligningsskjemaer og rapport til Brønnøysund automatisk, men du må gå nøye igjennom og sjekke at alt er riktig og fylle ut mer informasjon.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Takk for kjapt svar 🙂

mvh .jarl

Hei Jarl

Bare hyggelig

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen