Mine områder
Hjelp
Isabell Farstad
CONTRIBUTOR *

Glemt å utbetale feriepenger til ansatt som sluttet i 2018

av Isabell Farstad

Hei!

Etter en avstemming ser jeg at vi har glemt å utbetale opptjente feriepenger (opptjent 2018) på en ansatt som sluttet i 2018. Beløpet er kr 2.719,40 og er nå betalt ut via bank (manuelt, ikke via eA).

Den ansatte er registrert i eA, men er satt som sluttet. For å kunne opprette en lønnsslipp på henne måtte jeg aktivere henne, og det har jeg gjort. Jeg har ikke endret ansettelsesperioden, så den står fremdeles på start 09.03.15 og slutt 03.0218. Når jeg lager en lønnsslipp (datert 30.06.20) og bruker lønnsart "feriepenger fjoråret" og legger inn beløpet manuelt, så kommer følgende feilmelding opp når jeg prøver å bokføre: 

"Det har oppstått en feil som har blitt logget. Lukk programmet og forsøk igjen. Dersom du trenger bistand for å komme videre, vennligst kontakt supportsenteret med tidspunkt for meldingen samt en kort beskrivelse."

Regner med feilmeldingen har noe med start og sluttdatoen på den ansatte å gjøre, men hvordan skal jeg løse dette?

Mvh

Isabell Farstad

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Feilmeldingen har ikke noe med start og sluttdato å gjøre. Du skal ikke endre disse datoene.

Det er fult mulig å gjøre utbetalinger til ansatte som har sluttet.

Du må hente skattekort på denne ansatte og legge inn det. Et krav fra Skatteetaten, selv om det ikke blir noe skattetrekk.

Feilmeldingen har nok en annen årsak, får du den igjen må du kontakte support, som svarer på system spørsmål.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen