avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

ÅgeE
CONTRIBUTOR **

Har ført inngående mva uten å være mva-pliktig.

av ÅgeE

Har nylig betalt faktura fra Visma, og da førte jeg inngående mva (konto 2710). Jeg er ikke mva-pliktig ennå, så da blir vel dette feil? Eller blir det egentlig feil? Tenkte at jeg måtte føre inngående mva for å kunne etterkreve dette tilbake når jeg blir mva-pliktig. 

Om det ikke kan gjøres slik, hvordan retter jeg dette? Fakturaen er sendt til betaling i bank, men forfallsdato er ikke nådd ennå.

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Du har ikke lov å føre fradrag for MVA før du er MVA pliktig dessverre.

For å korrigere MVA fradrag går du inn på hvert bilag, trykker Handling og Opprett korrigeringsbilag.

Her krysser du av for konto 2710 Inngående MVA og legg er beløpet til kostandskonto  som er brukt på hvert enkelt bilag.

Når du blir MVA pliktig og har fått godkjent fradrag før du ble MVA pliktig må du korrigere alle bilag og føre MVA fradrag på bilagene for den perioden du har fått godkjent MVA før du ble MVA pliktig.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

ÅgeE
CONTRIBUTOR **

av ÅgeE

Takk. Det fungerte!

av Jørn Karlsen

Hei

Så bra, lykke til.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen