Mine områder
Hjelp
TrineB
CONTRIBUTOR **

Hovrdan lage bilag for å føre korrekt saldo på kto 1920 tilbake i tid?

av TrineB

Jeg trenger hjelp til å komme ajour med saldo på kto 1920 slik at den er lik saldo på bank per 31.12.17, dvs tilbake i tid. Er dette mulig?

Når vi startet med Visma eAccounting i 2017 ble det ikke gjort, slik at ubalanse i saldo har forflyttet seg hvert regnskapsår. Vi er ikke regnskapspliktige, derfor har ikke dette hatt fokus hos oss. Men nå ønsker vi å rette opp i dette. 

mvh Trine

3 SVAR 3
TrineB
CONTRIBUTOR **

av TrineB

IB ble aldri registrert ved oppstart i 2017. Visma eAccounting er vårt første regnskapsprogram. Er løsningen at jeg nå i etterkant går i Innstillinger, Regnskapsår og IB, velger Redigere regnskapsår, velger periode for 2017 og så registrerer IB i 1920? IB for 2017 står nå i 0.

Hilsen Trine

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hvis ikke IB ble lagt inn når du startet med Visma eAccounting så bør du nå legge inn IB, da kan det være årsaken til differansen på konto 1920, og andre kontoer.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du må sjekke at Inngående balanse stemmer med kontoutskrift for samme periode.

Stemmer ikke det, så er det noe feil i gammel regnskapssystem.

Dette bør man finne ut av for å få rettet feilen på riktig måte.

Så kommer det an på hvor stor denne differansen er, og hvor mye jobb man skal legge i det.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen