for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Jeg skal levere mitt første årsregnskap og årsavslutning. Hva er det jeg må gjøre for å levere det?
Bruker Visma eAccounting.
Ser jeg må levere selvangivelse og næringsoppgave.
Hvis jeg kjøper til tilleggsprogrammet skatt/årsoppgjør, blir da selvangivelsen og næringsoppgaven automatisk utfylt slik at jeg ikke trenger å gjøre noe mer med de skjemaene?
Hva annet er det jeg må gjøre for å levere årsregnskapet og årsavslutningen?
Hei
Hvis du kjøper Skattemodulen, får du alle skatte skjemaene, eks. Selvangivelse, næringsoppgave osv. Som du bør sjekke nøye mot Balanse og resultat i eAccounting. Når alt er sjekket at det er riktig, kan du sende disse skjemaene rett inn til Altinn. Så må du signere disse i Altinn.
Har du et AS, så må du bokføre disponering av resultat og beregne og bokføre skatt, før du starter med Skattemodulen.
Har du et enkelt personforetak, må du også disponere resultat og tømme konto 2060 privatuttak, mot konto 2050 Annen egenkapital.
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Så, siden jeg har skattemodulen , trenger jeg ikke levere RF-1028 til skatteetaten, for det er egentlig levert i årsregnskapet (RR-0002)?
Er usikkert på 😞
Hei
RF-1028 er Skattemelding (selvangivelse. Men RR-0002, er regnskapet som skal sendes til Brønnøysund.
RF-1028 Selvangivelse skal sendes til Altinn (Skatteetaten innen 31.05.) og RR-0002 er årsregnskapet som skal sendes til Altinn (Brønnøysund) innen 31.07.)
Slik at dette er 2 forskjellige rapporteringer som skal sendes inn. Skatt-melding er grunnlaget for beregning av skatt, men Årsregnskapet til Brønnøysund er rapportering av regnskapet som blir offentlig.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂
Dette hjelper både oss og andre brukere i Community Smilefjes glad
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.