avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Einer
CONTRIBUTOR *

Hvilken konto for garanti til særavgifter

av Einer

Hei, 

Jeg driver med import, og har måte sette opp en garanti konto i banken  for særavgifter. 
Hvilken konto fører jeg denne summen opp i?

7550?

Takk 

5 SVAR 5
Einer
CONTRIBUTOR *

av Einer

Hei Jørn

Vi har måte sette en sum, 138000, inn på en depositum konto for særskilte avgifter ( alkohol avgifter). Jeg lurer derfor på hvor jeg fører dette opp en?

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Da er det opprettet en bankkonto

Og det fører du slik:

Kredit 1920 bankinnskudd

Debet 1921 Depositum,(eller annen konto nr for bank som er ledig)

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Kredit 

av Jørn Karlsen

Hei

Er det en bankkonto for særavgifter du må sette opp?

Da må du opprette en bank konto 19xx

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Einer
CONTRIBUTOR *

av Einer

Hei, det er alt satt opp en bank konto for dette, men hvordan fører jeg opp summen i regnskapet? Hva kode bruker jeg der?

av Jørn Karlsen

Hei

Beklager jeg tenkte nok feil i mitt første svar.

Du har kjøpt en garanti hos banken, og betaler et gebyr for denne garantien hver måned ?

Da skal du ikke føre opp garanti beløpet i regnskapet. Men kun føre gebyret.

Ved å kjøpe en garanti pleier det ikke stå noen penger på en konto. Du betaler kun et gebyr. Så vil banken dekke disse kostnadene hvis du misligholder avgiftene til staten.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen