for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei Jeg er nybegynner med Visma eaccounting. Jeg lurer på Hvilken konto skal jeg velge når jeg bokfører forskuddsskatt? Også fagforening kontingent, hvilken konto for den da?
MVH Jingsheng
Løst! Gå til løsning.
Hei
Su skriver forskuddsskatt, men går ut fra at du mener forskuddstrekk (skattetrekk til ansatte) De bokføres på konto 2600 Forskuddstrekk
(Forskuddskatt er skatt selskapet betaler for selskapsskatt konto nr. 2540 Forhåndsskatt)
Fagforeningskontingent som trekkes de ansatte bokføres på konto 2650 Trukket fagforeningskontigent
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Takk for svaret. Jeg fant konto nr. 2600. Men fant ikke konto nr. 2540 og 2650. Se på vedlagt bildet.
Hei
Hvis du krysser av for å se inaktive kontoer, så vil du få opp de kontoene som ikke er aktive.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Hei, har en sum på konto 2650, kontigent trukket for de ansatte. Og en faktura fra ett fagforbund på samme beløp. Hvordan føres faktura og betaling av denne slik at alle konto blir korrekt?
Hei
Ført vil jeg anbefale deg å starte en ny tråd når du har et annet spørsmål enn overskriften. Da blir det også lettere for andre å søke og finne riktig svar.
Når du betaler fagforeningskontingent fører du betalingen slik:
kredit 1920 Bankinnskudd
Debet 2650, kontigent
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Hva gjør jeg så med konto 2400 Leverandørgjeld fra leverandørfaktura?
Hei
Hvis du får faktura på fagforeningskontngenten så fører du den slik i stede for ut av bank:
Kredit 2400 Leverandørgjeld
Debet 2650 kontigent
Og så betalingen:
Kredit 1920 bankinnskudd
Debet 2400 leverandørgjeld.
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.