avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

tomkrisolsen
CONTRIBUTOR ***

Hvilken konto skal kamerastativ føres på.

av tomkrisolsen

Hei. Finner ikke noe særlig om kamerautstyr. 
Veldig simpelt spørsmål. Skal gjøre tingsinnskudd til firmaet med stativ, mikrofon og rengjøringsutstyr. 
Hvilken konto skal slike ting føres på? 

Og, tilleggsspørsmål: Kan jeg gjøre flere ting som er på samme kvittering i samme bilag, eller må jeg gjøre de forskjellige tingene på forskjellige bilag, men samme kvittering på alle bilagene? 
Instinktet mitt forteller meg at jeg kan gjøre alle i en. Men, nå er ikke jeg regnskapsfører da... 

3 SVAR 3

av Jørn Karlsen

Hei

Stativ og mikrofon kan du føre på konto 6560 Rekvisita

Rengjøringsultstyr ville jeg ført på konto 6560 Renhold

Mener du om du kan føre flere kvitteringer som et bilag, i stede for å føre en og en kvittering.

Du kan føre flere kvitteringer som et bilag. Men da vil jeg anbefale deg å lage en samleoversikt (forside) med navn på butikk, dato og beløp. Og total sum.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

tomkrisolsen
CONTRIBUTOR ***

av tomkrisolsen

Renseutstyret er for å rengjøre linser til kamera. Men da fører jeg det på den kontoen. 

Nei, jeg mener at jeg har kjøpt stativet, mikken og renseutstyret i samme butikk i samme kjøp, og dermed er alle varene på samme kvittering. 

Altså: 

Kredit: 2055 [Tingsinnskudd] 3547

Debet: 6560 Rekvisita [stativ] 1999,2 (eks mva)

Debet 6560 Rekvisita [Mikrofon] 599,2 (eks mva)

Debet 6560 renhold [renseutstyr] 239.2 (eks mva)

Debet 2710 Inngående mva 709,4

Også legge ved kun den kvitteringen jeg har. 

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Forsto som du hadde flere kvitteringer. Men da blir det også riktig å føre det på et bilag og dele beløpet på flere kontoer.

Lykke til.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen