Mine områder
Hjelp
andreaswideroe
CONTRIBUTOR *

Hvordan boføre et Inn - Ut beløp ?

av andreaswideroe

Ifbm oppretting av Paypal konto og verifisering av kort ble det trukket 15,- fra vår konto (1925) hvorpå samme beløp ble satt inn igjen samme dag til 1925.

Hvordan bokfører jeg dette?

thx

Andreas

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

For å kunne svare deg på dette må jeg ha mer informasjon.

er dette en Paypal konto dere overføre penger til for å kunne kjøpe ting ?

Har dere satt opp denne Paypal kontoen som hovedboks nr. 1925 ?

Beløpet dere ført inn på denne Paypal kontoen ble det betalt fra driftskonto 1920 ?

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

andreaswideroe
CONTRIBUTOR *

av andreaswideroe (Oppdatert ‎04-05-2021 14:03 av andreaswideroe )

1. Paypal kontoen brukes til å betale med når det kjøpes enkelte varer via nett. Det overføres ikke penger til Paypal, men vi har et Visa debetkort koblet mot denne Paypal kontoen og det var verifiseringen av dette firmakortet som utløste transaksjonene -15,- og deretter +15,- .

Visa Debetkortet hører til vår norske driftkonto, i regnskapet heter denne 1925. Når vi handler varer feks. fra eBay så trekkes beløpet via Paypalkontoen, dvs fra Visa debetkortet i 1925.

2. Nei, Paypal konto er ikke satt opp som hovedboks 1925.

3. Beløpet, kr 15,- ble trukket av Paypal fra vår vanlige driftskonto 1925 (visa debetkortet) og satt tilbake til samme konto samme dag.

Mvh

Andreas

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Ok, da fører du gebyret slik:

Kredit 1925

Debet 7770 Bank og kortgebyr

Hvis beløpet kom tilbake blir det samme føring, men motsatt debet / kredit

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen