for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei!
Jeg lurer på hvordan jeg kan bokføre en vipps innbetaling fra kunde som ble gjort feil. Kunden hadde allerede betalt fakturaen (Kr. 1742,-) via bankbetaling og innbetalingen var bokført mot faktura og alt var ok.
Så mottok vi kundes innbetaling nr 2 via Vipps. Da denne kom inn på vår bankkonto var Vippsgebyr fratrukket. Beløpet vi mottok var 1711,51.
Jeg gikk inn i Vipps portalen og valgte "Refunder betaling". Det ble da refundert det opprinnelige beløpet på Kr. 1742,- til kunde. (For at det skulle gå ut til kunde mottok jeg en faktura fra Vipps da det ikke stod penger inne på Vipps. Denne ble betalt.)
Jeg lurer derfor på hvordan jeg skal bokføre dette:
Jeg mottok ekstra (feil) innbetaling på Kr. 1711,51,- til vår bankkonto 1920 , betalt tilbake 1742,- hvorav mellomlegget er Vippsgebyret.
Tusen takk for tips!
Mvh Andreas
Løst! Gå til løsning.
Hei
Den bobble innbetalingen kan du føre slik:
Debet 1920 Bankinnskudd Kr. 1711,51
Kredit 1509 Ikke reskontro førte fordringer Kr. 1742,00
Debt 7770 Bank og kort gebyr Kr. 30,49
Så utbetaler du dobbelt betalingen til kunden som føres slik.
Kredit 1920 bankinnskudd Kr. 1742,00
Debet 1509 Ikke reskontro førte fordringer Kr. 1742,00
Jeg tenker du bær dekke gebyret fra Vipps.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Tusen takk for hjelp!
Hei
Bare hyggelig.
Lykke til.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.