avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

antonette1
CONTRIBUTOR ***

Hvordan bokføre fra banken?

av antonette1

Hei, jeg lurer på hvordan jeg registrerer/bokfører når banken har trukket en viss sum for abonnementsavgift og litt andre diverse ting ?

Er det annen utbetaling , om det er hva er etter det? 

3 SVAR 3
FrederikS
VISMA

av FrederikS

Hei!

Tenker du på kostnader som for eksempel transaksjonskostnader, årsavgift, bankintegrasjonsgebyr eller andre gebyr fra leverandører som Vipps, iZettle og banker? 

Denne typen kostnader kan du bokføre på konto 7770 - Bank og kortgebyrer. 

Bokføringseksempel: 

Kredit 1920 - Bank

Debet 7770 - Bank og kortgebyrer

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 

Ha en fin dag! 😊

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Frederik Sætrang

antonette1
CONTRIBUTOR ***

av antonette1

Okey Ja det er for  bank integresjon og bank gebyrer. 

men det jeg lurer på når jeg tar : annen utbetaling - bankkostnader - 1920 kredit og 7770 bank og kort gebyr så kommer beløpet uten minus. Så det står «utbetalt beløp 224,50» akkurat som når jeg registrer innbetalinger. 

men dette er jo ett beløp som har gått ut av konto ? 

Godkjent løsning
FrederikS
VISMA

av FrederikS (Oppdatert ‎06-04-2020 15:44 av FrederikS VISMA )

Hei, 

Da kan du i Kasse og Bank dobbeltsjekke at transaksjonen er lagt opp med negativt fortegn eller satt til "Penger ut", slik: 

KogB.png

Deretter nå du skal avstemme banktransaksjonen kan du velge kostnadstype "Bankkostnader" eller velge "fri føring" for å velge konto manuelt. 

Avstem_bilag.png

Deretter sjekk/legg til konto 7770 og beløp til debet. Bilaget skal nå balansere og du kan bokføre bilaget.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning. 😊

Dette hjelper både oss og andre brukere i Community.

Ha en fin dag! 

Med vennlig hilsen

Visma Visma eAccounting AS

Frederik Sætrang