Mine områder
Hjelp
Bjørn-Toni
CONTRIBUTOR ***

Hvordan gi skifttillegg i Visma eAccounting Lønn?

av Bjørn-Toni

Hei

Vi har begynt å kjøre skift på en av våre maskiner nå i August måned som var. Tidligere har alle ansatt jobbet vanlig dagskift. 

Det ble enighet mellom selskapet og de ansatte et skifttillegg på X antal kroner per time. De ansatte dette gjelder har i løpet av en måned jobbet både normale timer som skal ha normal betalt, samt skift timer som skal ha skifttillegget. 

Hvordan gjør jeg dette enklest og mest oversiktlig i Visma eAccounting Lønn? 
Alternative 1. 
Bruker jeg lønnsart timelønn to ganger men at jeg manuelt oppjusterer enhetsprisen for de timene personen skal ha skifttillegg?

Alternative 2
Eller bruker jeg lønnsart timelønn bare en gang, inkluderer alle timene til arbeider i løpet av mnd, og så kalkulerer skifttillegget (X kr ganget med antall timer med skifttillegg) og legge det til på lønnsslippen under en annen lønnsart? 

Hvis alternativ 2, hvilken lønnsart skal jeg bruke? "Uregelmessige tillegg, arbeidet tid"?

Alternative 3 ??

Mvh.,
Bjørn-Toni 

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du kan ikke bruke lønnsart Time lønn flere ganger. Viktig at du registrerer de time som de faktisk har jobbet. Hvis ikke rapporterer du feil antall timer.

Du kan gjøre dette på 2 måter.

Timelønn Vanlig lønn

Time lønn med skifttillegg med høyre sats.

Slik at antall timer stemmer.

Eller

Legge inn time lønn for alle timer, med normal timesats

Legge til skifttillegget på lønnsart: Honorar, akkord, prosent eller provisjon.

Evt bytte lønnssystem til Visma eAccounting Payroll, som har flere funksjoner enn lønn i Visma eAccounting.

Visma eAccounting Payroll er et fullverdig lønnssystem som er integrer med Visma eAccounting.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen