for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Løst! Gå til løsning.
Hei Lada
1. Når en ansatt har flere avlønningstyper, skal du velge den delev av avlønningstypen som det er mest av.
2. Lønnsart 45 Provisjon har ingen formel, da det her er meningen at du leg legge inn beløp i lønnsregistreringen.
3. I forhold til spørsmål 3, er jeg usikker på hva du mener. Hvilket lønnssystem er det du bruker ?
Bruker du manmut og ønsker å legge inn en fast provisjon på de ansatte?
Gå til Lønnsregistrering - velg den ansatte dette gjelder og gå til fanekortet Standardlønn. Her kan du legge inn lønnsart 45 Provisjon og beløp.
Når du så kopierer inn standardlønn kommer denne med på lønnskjøringen sammen med månedslønn osv.
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Hei,
1. Hvordan registreres det i Personalregister -> A-melding -info. om arbeidsforhold for en ansatt med flere avlønninstyper : fastlønnet og provisjon ? Det er mulig å velge kun en. Hvordan er det riktig i forhold til A-meldingsinfo?
2. Og i generelle instillinger lønnsart 45 Provisjon felte Formel-lønnsgrunlag er tom. Skal det noe formel der?
3. Skal registere (Ansatt -> Lønn-> Satser -> lønnsverdi ) MÅnedslønn og garantert provisjon (den er ikke i trekkliste) hvordan kan oppretes ny?
Hei
Når du har gjort endringer i personalregister, så kommer disse endringene automastiks i A-meldingen.
Du genererer ny amelding, og da kan du dobbeltklikke på den ansatte å se at endringene er kommet med.
Så sender du inn A-melding og henter retur på A-melding.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.