Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp
AAATTT
CONTRIBUTOR **

Hvordan rette opp kreditnota på riktig faktura som allerede er betalt?

av AAATTT

Jeg sendte en faktura til en kunde. Der var det feil adresse, så jeg måtte sende en ny faktura med riktig adresse.  Kunden betalte så den riktige fakturaen, og jeg har bokført innbetalingen. 

Jeg skulle så lage kreditnota på den første fakturaen med feil adresse, men klarte da å lage kreditnota på den riktige fakturaen som kunden allerede har betalt.

Hvordan retter jeg opp dette rotet?

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Da krediterer du feil kunde, slik at du får kjedet den feil fakturaen mot kunden som var feil.

Så må du lage en ny faktura på den riktige kunden. siden du her krediterte feil kunde.

Da skal alt bli riktig.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

AAATTT
CONTRIBUTOR **

av AAATTT

Forstår ikke  helt hva du mener her. 

Skal jeg først kreditere den fakturaen med feil adresse?

Og så opprette en ny faktura på den med rett adresse som kunden har betalt? Denne fakturaen har jeg registrert at kunden har betalt, så hva gjør jeg med den bokførte innbetalingen da?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du sier du har fakturert en kunde med feil adresse, denne må krediteres.

Så laget du en ny faktura med riktig adresse, denne er ført som betalt.

Så sier du at du laget en kreditnota, men den ble på kunden med rikitg adresse. Men skulle vært på den med feil adresse.

Da skal du ha en åpen faktura på den kunden med feil adresse, denne må du kreditere.

Så har du en kreditnota på kunden med riktig adresse. Denne må du så fakturere for å får bort kreditnotaen og riktig føring.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen