avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

thormod hammerstad
CONTRIBUTOR *

IB

av thormod hammerstad

Har beløp på 2068, 2075 m.fl.

Hva skal gjøres for at disse står i null ved årets begynnelse?

5 SVAR 5

av Jørn Karlsen

Hei

Du skriver ikke hvilken type selskapsform du har, men går ut fra at du har et Enkeltpersonforetak ENK

Konto 2060, 2068, 2075 osv skal føres til konto 2050 pr. 31.12.

Slik at du fører hele saldoen ut av disse kontoene, til konto 2050 Annen egenkapital.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

thormod hammerstad
CONTRIBUTOR *

av thormod hammerstad

Har kontert følgende med dato 31.12:

Hjemmekontor:              7790D  2058K

Priv. bruk av yrkesbil:     2075D  7099K

Priv. bruk av tlf. :             2068D  6900K

Dette for å spesifisere på Næringsoppgaven.

Jeg har opprettet nytt år  og IB (2020).

Kan jeg føre 2058 2075 og 2068 til 2050 pr. 1.1 2020?

av Jørn Karlsen

Hei

Disse privatkontoene 2058, 2057, 2068 , skal hvert år tømmes mot konto 2050 pr. 31.12. Slik at de har saldo på 0 kr pr. 01.01. dette er en del av føringen av årsoppgjøret.

Kostnadene og reduksjon av disse kostnadene ligger allerede i resultat regnskapet ditt.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

thormod hammerstad
CONTRIBUTOR *

av thormod hammerstad

Takk ,skjønner at jeg må føre over saldoene pr. 31.12, men har glemt dette.

Jeg har jo opprettet nytt år og IB for 2020 ,  samt registrert posteringene for januar og februar.

Spørsmålet er om jeg kan føre over  saldoene (tømme) til 2050 med dato 1.1 2020 ? 

av Jørn Karlsen

Hei

Du skal tømme privatkontoene og overføre disse til konto 2050 med dato 31.12. Dett er en del av årsoppgjøret, sammen med bokføring av årsresultatet.

Det kan du fint gjøre selv om du har ført regnskap for mange måneder i inneværende år.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen