for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei jeg vurderer å spare IPS tjenestepensjon. Er et enmannsforetak. Hvordan fører jeg dette i Visma. Skal det betales arbeidsgiveravgift av dette (A melding)? Jeg betaler jo ikke i dag arbeidsgiveravgift som ENK.
Rita
Løst! Gå til løsning.
Hei
Du kan tegne pensjonsavtale også som ENK, føringen blir slik:
Kredit 2400 Leverandørgjeld
Debet 5950 Obligatorisk tjenestepensjon (OTP)
Det er ikke arbeidsgiveravgift, så lenge du ikke har andre ansatte.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Jeg har andre ansatte på timesbasis. Ikke fastlønn. Men tjenestepensjonen er bare for meg. Blir det fortatt riktig da?
Rita
Hei Rita
Da må du også betale Arbeidsgiver avgift for Pensjonen.
De andre ansatte skal også inngå i Tjenestepensjonen OTP, hvis de har mer enn 20% stilling og er over 20 år.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Hei
Da jobber de under 20% og er under 20 år, og skal da ikke inkluderes i tjenestepensjon.
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.