avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

finnerud68
CONTRIBUTOR ***

IPS pensjonssparing

av finnerud68

Hei jeg vurderer å spare IPS tjenestepensjon. Er et enmannsforetak. Hvordan fører jeg dette i Visma. Skal det betales arbeidsgiveravgift av dette (A melding)? Jeg betaler jo ikke i dag arbeidsgiveravgift som ENK.

Rita

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du kan tegne pensjonsavtale også som ENK, føringen blir slik:

Kredit 2400 Leverandørgjeld

Debet 5950 Obligatorisk tjenestepensjon (OTP)

Det er ikke arbeidsgiveravgift, så lenge du ikke har andre ansatte.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

finnerud68
CONTRIBUTOR ***

av finnerud68

Jeg har andre ansatte på timesbasis. Ikke fastlønn. Men tjenestepensjonen er bare for meg. Blir det fortatt riktig da?

Rita

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Rita

Da må du også betale Arbeidsgiver avgift for Pensjonen.

De andre ansatte skal også inngå i Tjenestepensjonen OTP, hvis de har mer enn 20% stilling og er over 20 år.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

finnerud68
CONTRIBUTOR ***

av finnerud68
Jeg har 2 jenter som jobber ca 6 timer i mnd og er 16 og17 år steker vafler og vasker opp

Mvh
Rita
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Da jobber de under 20% og er under 20 år, og skal da ikke inkluderes i tjenestepensjon.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen