Mine områder
Hjelp
TrineB
CONTRIBUTOR **

Ikke reskontroførte kundefordringer

av TrineB

Hei. Jeg forbereder årsregnskap for 2019 og ser at under eiendeler - omløpsmidler står det oppført en post: 1509 Ikke reskontroførte kundefordringer, kr -25,000 som henger fra regnskapsåret 2018. 

I 2018 foretok jeg en korrigering (manuelt bilag)  av en bokført faktura. Dette ble ikke korrekt. I dag har jeg vært i kontakt med kundesupport og har forsøkt å foreta en ny korrigering for å fjerne denne posten under eiendeler. Nå bare hoper problemet seg opp, virker det som.  Hvordan kan jeg løse dette? Alle kundefakturaer og innbetalinger er med, så det utestående beløpet på kr 25,000 skal gå i null. Håper dette er løsbart. 

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

hei

Du kan føre bor dette beløpet på denne måten.

Debet 1509 Ikke reskontroførte kundefordringer

kredit 3000 Salgsinnt. handelsvarer, avgiftspliktig, høy sats

Da blir det en MVA føring, slik at du må sende mva-melding for 6 termin på nytt.

Du må først klikke på MVA meldingen 6 termin, og annullere

Så lager du ny MVA melding.

Husk når du har sendt inn MVA meldingen til Altinn. Å krysse av for korrigeringsoppgave.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

TrineB
CONTRIBUTOR **

av TrineB

Hei Jørn.

I og med at jeg har korrigert dette bilaget flere ganger, går det helt i surr for meg. Er nå redd for at jeg gjør alt galt. Er det mulig å få en tjeneste jeg betaler for hvor du (eller andre) går inn via teamviewer og utfører dette for meg? Dvs selve korrigeringen av bilaget. Korrigert momsoppgave kan jeg ordne selg (vi har årlig momsinnlevering).

mvh Trine

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Vi kan bistå deg via TeamViewer, bestill en konsulent time på linken:

Så finner du ledig tid når det passer deg. Da ringer vi deg og bistår deg.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen