Mine områder
Hjelp
Anita Olderkjær
CONTRIBUTOR ***

Innberetning pliktig premie yrkesskadeforsikring på ansatt, Visma eaccounting

av Anita Olderkjær

Hei,

Er nytt firma i 2016 med foreløpig en person som har fått lønn, og nå skal innberetningspliktig beløp yrkesskadeforsikring innberettes.

Har Visma eaccounting og er koblet opp mot altinn. Hvordan skal denne premien innberettes? Har ikke fått lagt det inn på den ansatte og amelding for desember er sendt og godkjent.

Mvh Anita

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Anita

Da har du nok en forsikring som er utover det lovpålagte.

Og da stemmer det at dette skal innberettes. Da bruker du lønnsart Forsikringer skattepliktig del.

Når det gjelder OTP obligatorsik tjenestepensjon har du helt rett.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Anita Olderkjær
CONTRIBUTOR ***

av Anita Olderkjær

Hei,

Siden dette er helt nytt for oss hørte jeg med de vi har forsikringen hos siden vi fikk brev fra dem med beløpet som er innberetningspliktig. Dette skulle innberettes for den ansatte fikk jeg beskjed om. Det er snakk om de to siste mnd i 2016 og kr 3,- så da har det nok blitt tegnet en forsikring som går utover det lovpålagte. Men ja, det er yrkesskadeforsikring. Ikke tjenestepensjon, da dette ikke er lovpålagt så lenge kun personen som har startet bedriften foreløpig er den ansatte.

Har vi da fått helt feil beskjed av forsikringsselskapet? Og hvis ikke, hvordan gjøres dette i Visma eaccounting? For meg ser det jo ut som det må lages ny a-melding for desember kun for de 3 kronene.

Beklager hvis jeg misforstår helt, som jeg skrev er dette helt nytt for oss.

Mvh Anita

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Anita

Hvis det er den lovpålagte yrkesskadeforsikringen skal den ikke innberettes. Kun forsikringer utover det lovpålagte.

Med unntak av obligatorsik tejenestepensjon, som skal innrapporteres via A-melding for å beregne og betale arbeidsgiveravgift på beløpet. Men dette er ikke skattepliktig.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen