avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Francel
CONTRIBUTOR *

Inngående saldo (lønn) for 2020

av Francel

Hei, 

jeg trenger å fylle ut inngående saldo (lønn) til 2020 i eAccounting siden det var brukt et annet regnskapsystemet og vi skal sende årsregnskapet til bedriften for 2020. I artikelen som dere har publisert https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-eAccounting/Inngaende-saldo-lonn/ta-p/34210, det beskrives "Sett dato til siste måned før bytte av system". Systemet vår var byttet ut i juni 2021, men hvis vi bruker juni 2021 som "dato før bytte av system", blir tallene for 2020 synlige i eAccounting da? eller ikke?

Alternativt, kan det i stedet brukes eks. 31.des. 2020 som "dato før bytte av system" så kan jeg fylle ut 2020 tallene først?

Mvh
Francel

3 SVAR 3

av Jørn Karlsen

Hei

Hvis dere begynte med Visma eAccounting 01.06.2020, så legger dere inn saldobalansen fra konto 1000 til 8999 i regnskapet med dato 31.05.2020

Når det gjelder inngående balanse i lønnssystemet, så kan du legge inn den også med 31.05.2020.

I lønn så velger du i stede for Vanlig lønn, Inngående saldo.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Francel
CONTRIBUTOR *

av Francel

Vi har begynt med eAccounting i juli 2021 men vi må fylle inngående saldo for 2020. Kan dette gjøres om vi bruker 30 juni 2021? Eller må vi bruke en dato i 2020?

av Jørn Karlsen

Hei

Dere begynte med Visma eAccounting juli 2021.

Da må dere legge inn inngående saldobalanse og lønn med dato 30.06.2021

Dere må legge inn regnskap og lønn for første 6 måneder i 2021. (ikke 2020)

Lønn: Så kan dere legge inn inngående saldo på feriepenger fjorår, hvis de ikke allerede er utbetalt i 2021.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen