avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Ole-Petter Ortveit1
CONTRIBUTOR ***

Innkjøp av tjenester fra utlandet, betalt med kort

av Ole-Petter Ortveit1

Hei, 

vi kjøper inn drift av nettsider fra utlandet. Dette betales med kort så vi får bare trukket en sum på dette. Jeg har ikke ført opp de som har blitt trukket i 2017 enda pga ny mva. 

Har lest guidene om hvordan man registrerer fakturaer med ny mva, men hvordan skal man egentlig registrere disse transaksjonene? 

4 SVAR 4
Adriana Cristina Patraus
CONTRIBUTOR ***

av Adriana Cristina Patraus

Hva skjer når du kjøper matvarer fra utlandet (Sverige) ? Hvilken kontoer vi bruker ? Vi snakker også om innkjøp med kvittering , kort betaling . 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Ole Petter

Det blir samme fremgangsmåte men bank i stede for 2400 Leverandør.

For tekniske spørsmål i systemet må jeg be deg kontakte support, siden Faglig Forum er et forum for spørsmål innen lover og regler i regnskap og lønn.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

Ole-Petter Ortveit1
CONTRIBUTOR ***

av Ole-Petter Ortveit1

Hei Jørn!

Takk, men jeg finner ikke noe om føring av "Innkjøp med kvittering" på denne linken. Jeg har trålet meg igjennom, men finner bare guide der man har en faktura. Ikke noe om ved et trekk rett fra bankkortet. Er jeg blind? 🙂

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Ole Petter

Det blir kjøp av tjenester fra utlandet og på bilaget skal du beregne Import MVA. Kjøp av tjenester innenfor eller uten for EU.

Se beskrivese i link: https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/Supportressurser/Supportartikler-eAccounting/Skattselvangivelse/Foring-av-moms-pa-fakturaer-fra-utland---Post-7/

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen