avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Internafktura/utak av varer til drift/annen avdeling

Hei

Kan jeg lage faktura på varer jeg tar ut til drift? demo? Eller skal det bare lages bilag? Faktura er best. Da står det hvilket produkt noe som ikke kommer opp på ev vanlig bilag? Kontoer?

5 SVAR 5
Highlighted

Sv: Internafktura/utak av varer til drift/annen avdeling

Hei

Du kan gjerne lage faktura på demovarer.

Så må du overføre beløpet ut av reskontro, mot 7300 Salgskostnader

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Hei

Takk for raskt svar. Men, uttak av varer til drift? Hvordan setter man opp fakturaen? MVA og betaler man fakturaen via bank? 

Highlighted

Hei

Du lager en faktura til din egen bedrift.

Siden dette er varer til demo, skal du ikke fakturere med MVA. Er det derimot produkter du deler ut til kunder, så skal det fakturerer med MVA.

Fakturaen betales ikke. men føres da ut av reskontro , mot konto 7300 Salgskostnader

Kredit 1500 Kunde reskontro

Debet 7300 Salgskostnader

Du kan også føre dette direkte fra innkjøpskonto

Kredit 4000 Varekjøp (eller den kontoen hvor varene er bokført ved innkjøp) føres uten MVA

Debet 7300 Salgskostnader

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Hei! Takk for svar. Finner kke godta link...

Highlighted

Hei

Bare hyggelig.

Ha en fin sommer.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen