for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei,
Vi skal internfakturere i vår organisasjon. Det er to avdelinger med samme bankkonto.
Blir det riktig at avdeling 1 sender ut en faktura på vanlig vis til avdelingen 2, også oppretter avdeling 1 en helt lik kredittnota og sender til avdeling 2 og kjeder disse mot hverandre?
Hva blir riktig kontering?
Kan avdeling 1 benytte 3211 interne inntekter når de sender ut fakturaen?
Når det kommer til avdeling 2 så har de mottatt en egenandel fra eksterne kunder som skal dekke opp for internfakturaen. Disse beløpene er foreløpig satt på kto 1520, hva blir riktig konto å sette disse på slik at vi får ført de ut av kto 1520. Blir det en 4'er konto? De eksterne har innbetalt en egenandel for konsert og drikkevarer som avdeling 1 har stått for.
Jeg skjønner, hva blir da riktig konto? Har visma noen egne internkontoer?
Hei
Det kommer an på hvilken typer kostnader dette er.
Er det varekostnader kan du bruke eks.
Kredit 4000 Innkjøp varer og halvfabrikata, høy avgiftssats kr. 1000,- Avd. 1
Kredit 4000 Innkjøp varer og halvfabrikata, høy avgiftssats kr. 1000,- Avd. 2
Du skal bruke den kontoen der kostnaden hører hjemme, slik at kostnadskontoen blir riktig.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Hei
Det enkleste her er å lage manuelt bilag mellom avdelingene.
eks. slik:
Kredit konto som er riktig, avdeling 1
Debet riktig konto som er riktig, avdeling 2
Dette er ikke en omsetning men kun en fordeling av kostnader vil jeg tro.
Og fører dere da på en 3xxx får selskapet en falsk omsetning.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.