Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
Spør eksperten
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

Izettle og Vipps integrasjon i eAccounting savnes.

Hej.

Vi rejser rundt i landet og sælger varer på markeder og torv. 

Vi bruger izettle, (som så mange andre handlende vi kender) men savner en integration med Visma. Ved handel på helgen kommer opgøret til banken på tirsdager, inkluderer fredag, lørdag og søndag. Vanskeligt at få dette til at passe med dagsoppgjør, som jeg forsøger at føre. Gebyr for tjenesten samt føring af MVA er også et problem for mig.

Vipps er nyt for mig, jeg fører det som debet 1920 og kredit 2055. Men gebyret - hvordan fører jeg det?

2 SVAR 2

Re: Izettle og Vipps integrasjon i eAccounting savnes.

Hei! 

Jeg foreslår at du tar en gjennomgang med en regnskapsfører for å få satt opp en god rutine for bokføring av dette, ettersom det antas å være en svært viktig rutine for deres virksomhet. 

Isolert sett må dagsoppgjør føres daglig med inntektsføring og mva-behandling. 

Jeg stusser på "kredit 2055": Dersom du ikke har kreditert salg/omsetning, er det jo salg/omsetning som skal krediteres med mva-postering 25%.

Dersom salget allerede er bokført med mva oppgjør, og du evt har en fordring Vipps(?), blir det Kredit Vipps med hele beløpet, og debet bank med det som mottas. Gebyret kan du debitere som en kostnad på konto 7770 Bank- og kortgebyrer (med eller uten mva, avhengig av om det beregnes mva på dette gebyret).

Som sagt tenker jeg at det kan være smart å få en regnskapsfører til å kvalitetssikre denne rutinen.

Torfinn H. Lundblad
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Re: Izettle og Vipps integrasjon i eAccounting savnes.

Opprett en betalingskonto for iZettle. ( og en leverandørkonto)

Før alle salg med iZettle som kredit konto (3000) salgsinntekter og debit iZettle betalingskonto.

Når du mottar utskrift fra iZettle før gebyret debit (serviceavgift) og kredit iZettle (leverandørkonto)

Når beløpet krediteres på bankkonto blir det slik:

Beløp uten serv.avg.Kredit izettle betalingskonto . debet bankkonto

Serv avg. førs Kredit iZettle betalingskonto- debet iZEttle leverandørkonto.

Thats it! ;-)