avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
Highlighted
CONTRIBUTOR **

Jobb og kombinert ferie utenlands

Hei,

Jeg var vekke en månded i utlandet i fjor (Spania), og i den forbindelse stengte jeg butikken. Jeg betalte reise og overnatting med firmakortet. Jeg reiste sammen med min mindreårige datter, da hun ikke kunne være hjemme alene. Jeg betalte også hennes reise og oppholdsutgifter med firmakortet, samtidig som jeg betalte mine. Maten og alle andre utgifter betalte jeg med private midler.

Formålet med reisen var kombinert jobb og ferie. Jeg driftet mitt ENK firma, svarte på mail og tlf, jobbet med planer og messer som skulle gjennomføres i høstsesongen, samt designet div. som jeg produserer og deretter selger. Jeg jobbet i gjennomsnitt 3 timer hver dag.

Hvordan fører jeg dette og hva fører jeg? Er det fradrag for noe? Må nevne at jeg har ingen erfaring med å føre eget regnska/skrive reiseregninger.  

Takk for svar! 🙂

1 SVAR 1

Re: Jobb og kombinert ferie utenlands

Hei Linda.

Ferie kan ikke føres i regnskapet som fradrag.

Så sier du at dette var en kominert ferie og jobb tur. 

Kostander på din datter kan du ikke føre i regnskapet.

Så er spørsmålet om du kan føre noen av dine kostander. etter som du sier du jobbet 3 timer, og ikke hadde noe opplegg utover dette. Kan du nok dessverre ikke føre noen av kostandene som utgift i ditt selskap.

Det er strenge regler for å kostandsføre reiser i et ENK. Det skal være en tjeneste reise. at du må reise for å utføre en jobb, kurs osv.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen