Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Kafe testing moms

av Anonymous

Vi driver med testing av kafeer. Følger med på de ansatte, innredning, teste mat og drikke osv. Dette for å lære og hva vi kan gjøre bedre når vi  snart starter opp. Jeg vi utgiftsføre utgiftene og moms. (merkelig nok skal jeg start en kafe, jeg som aldri går på kafe, trenger derfor tips på hvordan de "driver" stedet).

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du fører alle kostandene i ditt regnskap.

Men for å kunne føre fradrag for MVA, må dere være MVA registrert. Og for å bli MVA registrert, må dere passere en omsetning (salg) på kr. 50.000,- i løpet av 12. måneder.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei

Diskusjon i Kundeservice Visma eAccounting er et forum for spørsmål vedrørende kundeforholdet ditt.
Siden ditt spørsmål er innen lover og regler i regnskap, flytter jeg ditt innlegg til faglige spørsmål.

Har du spørsmål om avtalen din, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning.😊

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager